domingo, 23 de marzo de 2008

Falles a Ojos Negros

Del 15 al 19 de març, en plenes falles de València, 6 famílies de la ja llegendària colla "demaon" vam anar a fer bicicleta per les terres de Terol. Ens allotjàrem en un alberg situat a l'inici de la via verda d'"Ojos negros". Concretament al barri del centre, un barri on habitaven els treballadors de les mines d'"Ojos negros" i que es troba a 2 o 3 km de la població que porta el mateix nom.

El dia 15 quedàrem a Santa Eulàlia a les 11h. Tots arribaren puntuals llevat d'uns tardons que sempre fan igual. Prepararem les bicis i férem una ruta circular de Santa Eulàlia a Santa Eulàlia passant prop de Cella. Per a ser el primer dia, l'opinió generalitzada entre grans i menuts va ser que havíem quedat ben servits de bicicleta per a començar el viatge.
A continuació podeu delectar-vos amb 4 vídeos representatius del que vam fer el primer dia.

Dinar al parc de Cella.

Berenar al costat d'un refugi alberg que trobàrem pel camí. Al vídeo es pot apreciar la força amb què bufava el vent aquell dia per com de ràpid roden les aspes del molí que hi apareix.

Parada tècnica per a reagrupar-nos al costat d'una casa en runes.

Curiosa vista de l'ombra de la meua bicicleta projectada sobre terres terolenques.

El segon dia, 16 de març, vam anar pel matí a veure un dels molins de les estacions eòliques situades a les serres de Guadalajara confrontants a les de Terol. Per la vesprada vam fer una xicoteta excursió en bici pels voltants del barri de l'hospital i de les antigues naus de reparació del tren que portava el carbó al port de Sagunt.
Allà van 6 vídeos del segon dia. Ala! que no serà per falta de vídeos, eh!

Primer pla d'un molí. Al vídeo no tant, però en persona impressionava el tamany i el soroll que feia.

Descoberta d'una granota autòctona d'aquelles terres. Era d'un color verd intens molt bonic.

En bicicleta pel començament de la via verda d'"Ojos negros", prop de l'alberg.

Arribada a les naus de reparació dels trens que transportaven el carbó, actualment usades per a guardar un ramat d'ovelles.

Els xiquets delectant-se amb una cria d'ovella. No tinc tan clar que l'ovelleta es delectara també.

Dia 17 de març. Pel matí vam fer una ruta circular en bicicleta Tordesilos-Tordesilos, poble d'on és originària la família de Joan i Ester. Per la vesprada vam visitar el castell de Peracense. Va agradar molt a grans i menuts.
5 vídeos més del tercer dia.

Preparació de les bicis a Tordesilos davant l'espectació de bona part dels habitants del poble.

Intent fallit d'abraçar entre tots un xicotet llac que trobàrem. Joan insinua que fa falta més gent en la colla.

Preparació de les càmeres per a fer una foto a la colla des de l'altre costat del llac.

Carrera que es peguen els cameramans per a poder eixir en la foto.

En bici de tornada a Tordesilos. Bonica panoràmica del cel ennuvolat.

Per fi va arribar el dia més esperat pels menuts: dimarts 18 de març, dia en què vam anar a "Dinópolis". Ells s'ho van passar d'allò més bé, i alguns majors també.
D'aquest dia no tinc vídeos.

Últim dia. 19 de març. Dia de tornada. Però abans de tornar vam fer una excursió en bicicleta des del poble de Setiles fins a l'alberg. Com que el personal ja estava cansat dels altres dies, van haver uns quants abandonaments. Després vam dinar, vam arreplegar els cotxes i finalment cada família va fer marxa cap a casa.
Si, si. 4 vídeos més de l'últim dia.

Primera parada per a fer reagrupament.

Curta encara que perillosa travessia d'un trosset de carretera.

Vista del paisatge pel qual anàrem aquell dia.

Paco espentant Núria a pocs metres de l'alberg perquè estava cansada.

La nota trista de l'excursió la va posar un teixó que vam trobar mort a la vora del camí.

I la nota alegre del dia la van posar els menuts de la colla posant per a aquesta foto abans de fer marxa cadascú cap a casa.